Tuus in Zuudloar'n!

12 juli 2018 - Zuidlaren, Nederland

Zondag 8 juli.
Rijden vandaag Frankrijk uit voor een overnachting in Luxemburg. We hebben Luxemburg alleen maar gehad als doorrijland naar het zuiden en om goedkoop te tanken. Vandaag willen we toch iets meer zien van dit kleine Hertogdommetje en gaan even over de grup met Frankrijk bij Dudelange op een camperplaats staan. Een mooi plekje bij een petanquehal  en een hele grote skatebaan! Er zijn 8 plekjes en wij pikken een van de laatste. We mogen buiten zitten en daar maken we graag gebruik van, het is nog steeds warm weer en dan is het goed toeven in de buitenlucht. We downloaden het DvhN van zaterdag en zien dat we al weer een stuk of wat reacties op ons blog hebben. Daarna wandelen we naar Dudelange, een kilometertje of twee. Leuk stadje met een prachtige kerk, St. Martin, ik ben er helemaal weg van. Het is geen oude kerk, 1884, maar hij heeft prachtige kleuren zacht groen en oud roze. Schilderingen van een monnik en het mooiste orgel van Europa. Er is ook nog kermis, we kunnen onze lol dus wel op! Terug doen we een spelletje en eten paella, Spanje-nostalgie. Buiten zitten kan lang, tot een uur of elf, dan naar binnen en te bedde!

Maandag 9 juli.          Thorn
We eindigen waar we zijn begonnen, in het witte stadje Thorn! Vanochtend een tripje naar stad Luxemburg gemaakt. We hadden een van onze kleinzoons een skate shirt beloofd mee te nemen die alleen in deze plaats te krijgen is. Op internet een parkeerplaats opgezocht, geen parkeergarage, want daar past ons kotje niet in. Als we daar aankomen blijkt het toch een parkeergarage te zijn, shit! We rijden door maar kunnen geen parkeerplaats vinden. Onze stemming wordt er niet beter op en Frank besluit om de stad dan maar weer uit te rijden en het shirtje maar zo zo te laten. Ik ben het daar niet zo mee eens en de stemming wordt nog een ietsje minder. Uiteindelijk belanden we buiten de stad richting Belgie.  Dan maar kijken of het shirtje online te krijgen is, nee dus!  Balen en nu maar zien hoe we alsnog een Olliewood shirtje kunnen bemachtigen. Rijden dan zo'n 200 km en komen, na een lunch, onderweg rond half drie aan in Thorn. De auto maakte de laatste paar weken al weer wat lawaai, maar vandaag is hij wederom weer erg veel lawaai gaan maken, zelfde geluid als in Marokko. Vreselijk vervelend en we hopen dat hij Zuidlaren nog zal redden! Staan nu rustig met twee andere campers op de camperplaats. Het weer is heerlijk en er staat een bankje! Eten simpel, soepje, vleessalade met rucola en oja, bij de Aldi haring en sushi gekocht, heerlijk. Wandelen het stadje door, drinken een biertje op een terras en ontdekken dat Thorn in de zomer nog leuker is dan in de winter, morgen weer thuis!

Dinsdag 10 juli.         Zuidlaren
Rijden niet te laat weg en gaan in een ruk de 293 km naar huis doen. Het is eigenlijk de bedoeling om halverwege een stop te maken, maar de auto maakt steeds meer lawaai en er komen steeds meer bijgeluiden. We sjezen dus maar door voordat ie het begeeft. Om even voor half twee rijden we de 50Bunder op en zijn we weer thuis. Binnen staan bloemetjes van de kinderen en kleinkinderen, en van de buurtjes krijgen we ook nog een mooi bloemstuk voor binnen of buiten, ook is het gras heerlijk gemaaid! Bedankt,  fijn thuis komen zo. We beginnen al snel met het kotje leeg te halen en als we daar mee bezig zijn komen de eerste kleinkinderen al aanfietsen. We zitten even gezellig te babbelen samen met hen en de buurtjes. Als ze weg zijn pakken we verder uit en ga ik nog even naar de winkel om wat drinken en eten te halen. Als ik terugkom zit Frank met onze schoonzoon te kletsen, die was in Haren aan het werk en komt op de terugweg ons ook welkom heten. Dan eten we Frank z'n lievelingskostje, bami uit een pak met een diepvriessate erbij. Als we dat net op hebben komen de kinderen en de andere kleinkinderen er aan, gezellig en fijn om ze allemaal weer te zien en even vast te houden!

TIS WEER GOED ZO!

Laifs, bedankt voor de leuke reacties en hopelijk tot een volgende trip,
RiFra

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerrit Ekkel:
    Hallo Frank en Ria,
    Welkom terug in Nederland! Na alweer een boeiende reis met vele belevenissen. Inderdaad fijn thuiskomen zo. Tja en het kotje heeft het dan toch maar weer gered, of: Frank heeft de kunst verstaan hem met jullie weer thuis te brengen! Wel wat weer betreft gaat het hier ook goed, warm zelf en toch ook wel droog. Nou succes met het acclimatiseren. Tis hier tòch weer anders. Ik heb genoten van jullie belevenissen en de verhalen daarover. Dank daarvoor!En intussen toch ook 'bilateraal contact' wat ik erg heb gewaardeerd. Ik hoop jullie in de nabije toekomst te zien en te spreken.

Hartelijke groeten.
  2. Jolanda:
    12 juli 2018
    Welkom thuis! Fijn dat jullie het hebben gered tot thuis met het kotje. Dank jullie wel voor de altijd leuke verhalen en foto's van jullie reis.
    Dikke smok😘😘
  3. Janny Moerman Huizing:
    12 juli 2018
    Fijn dat jullie weer zonder problemen thuis zijn gekomen.
    Welkom thuis!
  4. Grietje Bos ( ik het hier Grace):
    12 juli 2018
    I have to laugh when I see that you call an 1884 church NOT old!
    Ha, that would be really old here. Welcome home
  5. Geesje:
    12 juli 2018
    Fijn dat het kotje jullie veilig thuis heeft gebracht,en u maar genieten in Zuidlaren en hier hoor je de vogels en geen geluiden van het kotje ha ha ha ,heb genoten van jullie avonturen .
    Groetjes Geesje
  6. Riemer:
    12 juli 2018
    Fijn dat jullie gezond weer terug zijn.
    Kotje binnenkort maar vervangen en op naar de nieuwe reis.
  7. Ilse en Kees:
    12 juli 2018
    Hallo laatste dagen toch wat km gemaakt, maar kan mij voorstellen dat als het richting thuis gaat je dan ook naar huis wil. Jammer dat het (Kotje) weer meer lawaai is gaan maken, maar als je ziet waar het jullie allemaal al gebracht heeft topi hoor, nou maar hopen dat het eventueel nog te repareren valt.
    Ondanks de snelle reis toch nog wat meegekregen kijkend naar de foto's die gemaakt zijn.
    Helaas geen shirtje, maar wie weet een volgende keer.

Misschien zien we jullie van het weekend, zijn dan in Zuidlaren.

Gr Ilse en Kees P,
  8. Johan:
    12 juli 2018
    Fijn weer thuis (nog zonder problemen),weer een reis trip ervaring rijker, geniet lekker van jullie huis, iedereen om je heen en het na genieten😉
  9. Koos en Tina:
    12 juli 2018
    Fijn dat het kotje jullie weer veilig thuis heeft gebracht.
    De weken zijn weer om gevlogen en de verhalen zijn weer met heel veel plezier gelezen.
    Op naar een volgende keer, misschien in een kotje met minder lawaai en bijgeluiden ?????? en niet te vergeten een koelkast die het doet.
  10. Martin en cobi:
    12 juli 2018
    We hebben genoten van al jullie reis verhalen en hopen dat jullie weer een ander kotje vinden
  11. Tineke en Willem:
    13 juli 2018
    Fijn dat het kotje jullie toch nog veilig thuis heeft gebracht, heb jullie reis gevolgd, jullie hebben weer mooie herinneringen gemaakt
  12. Ingrid:
    Welkom thuis!
  13. Diny Wijnand:
    13 juli 2018
    Bedankt dat wij jullie avonturen mee mochten beleven via de mooie verhalen en foto's.
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn.
    Lieve groetjes,
    Diny en Eltjo.