Nog een weekje Nederland!

17 juni 2021 - Zuidlaren, Nederland

Woensdag 9 juni, Afferden

Het weer ziet er weer fantastisch uit en Frank staat al op tijd op om ons vertrek ui Afferden voor te bereiden. Zo gaat hij het WCtje legen, maar dat gaat een beetje verkeerd. Hij lekt aardig wat op het grind, maar uiteindelijk valt het wel mee hoor! Trekt snel weg!! Na het ontbijt vertrekken we naar Cuijk, Limburg. Helaas is daar de camperplaats vol, rijden door naar Afferden en vinden daar een prima camperplaats met ruime schaduwrijke plaatsen. Settelen ons en gaan dan op de fiets boodschapjes doen in Nieuw Bergen. Terug doen we ons dagelijkse spelletje en dan koken we lekkere pasta. De dagen vliegen om!

Donderdag 10 juni Afferden

Vandaag weer een fietsdag, een fietsknooppuntroute van Afferden - Gennep.  Frank had de route uitgezet en op een paar kleine foutjes na was het een prima route! Lekker door de bossen en door de landerijen.  In Gennep halen we boodschappen, asperges met toebehoren. De terugweg was gepland langs de Maas, maar het blijkt dat we er best een stukje van af rijden. Slaan nog wel even af naar een recreatieplaats, waar een pontje over de Maas gaat. Terug eten we heerlijke asperges, kan nu nog, de aspergetijd is zo weer om!!

Vrijdag 11 juni, Oirschot

Hebben gisteravond uitgeplozen waar we vandaag heen zullen verkassen. Het gaat Oirschot worden, maar eerst om 10 uur bellen of er plaats is!!! Gelukkig wel en we vertrekken rond half 11 richting nieuwe plek. Als we aankomen kunnen we kiezen uit plaatsen waar een pionnetje voor staat en we zoeken een plekje  uit met maar aan één kant buurtjes, lekker rustig. In de loop van de middag fietsen we naar Oirschot en halen daar dingen voor de barbecue. Heerlijk gegeten en na de bbq kijkt Frank naar de 1e wedstrijd van de EK, Italië wint van Turkije!

Zaterdag 12 juni Oirschot

Bij de receptie van de camperplaats hangen fietsknooppuntroutes, we kiezen eentje uit en gaan niet te laat op pad. Mooie tocht, langs watertjes en door bossen. Rond 13.00 uur zijn we weer op honk. Eten een soepje en gaan dan wederom weer naar Oirschot om daar een uitgezette wandeling te maken door de historische kern van het plaatsje. Hele mooie wandeling, zeker de  moeite waard. Bij het eind, tevens beginpunt lessen we onze dorst op een terrasje. Willen dan weer op de fiets stappen, maar dan komt Frank tot de ontdekking dat hij mijn fietssleuteltje is verloren, balen!!! Hij op zijn fiets terug naar de camper om het reservesleuteltje te halen. Als hij net weg is zie ik op een meter of tien afstand iets glinsteren, ja hoor het sleuteltje!!! Frank is al snel terug met reservesleuteltje, maar is opgelucht dat sleuteltje weer terug is. Terug zijn we best wel moe, actieve dag geweest!

Zondag 13 juni, Harderwijk

Vandaag gaan we, na ons zondags ontbijtje, weer wat noordelijker, bedoeling is een camperplaats Strand Horst bij Harderwijk. Als we de route bekijken, zien we dat we als we binnenwegen nemen, we wel 4 uur onderweg zijn. Gaan dus voor deze keer over de A28 en komen rond 12 uur aan opde camperplaats. Prima plekkie, settelen ons en na de lunch fietsen we naar Harderwijk. Frank heeft er in dienst gelegen, maar herkent er niets meer. Her is ook al meer dan 50 jaar geleden. Doen wat boodschapjes en ons avondmaal beslaat uit de heerlijke Spaghetti van Frank. Lang geleden en het valt er heel goed in!!! Dan voetbal kijken op mijn  telefoontje, 3-2  winst voor oranje,

Maandag 14 juni Harderwijk

Niet te laat op, ontbijtje en dan fietsen naar Ermelo, we willen als surprise een bakkie leut gaan halen bij vriend Gerrit! Helaas pindakaas, hij is niet thuis! We doen dus een paar boodschapjes en rijden terug naar ons krotje. Eten een broodje en gaan dan volgens plan, een rondje Wolderwijd fietsen. Leuk, helemaal langs het water. Onderweg heel veel ganzen aan de kant en in het water! Bij Zeewolde doen we de rest van de boodschapjes en steken dan het water over met een pontje. Terug een spelletje en dan gaat Frank nasi maken, ook weer een prima maaltje!

Dinsdag 15 juni, Nieuwlande

Vanochtend de spulletjes bij elkaar gepakt en richting Drente gegaan. Leuke rit over  binnendoorweggetjes. Onderweg doen we in Dedemsvaart boodschappen. Willen eigenlijk vanavond Thaise noedelsoep met garnalen eten, maar bij de AH zijn niet alle ingrediënten te krijgen, het wordt nu groentensoep met kant en klare balletjes. Rond half 1 komen we aan op camperplaats de Bonenstee, waar gelukkig nog voldoende ruimte is. Instaleren ons, eten een broodje en gaan dan de omgeving op de fiets verkennen. Verdwalen wat, maar komen wel weer terug op de Bonenstee. De soep was overigens geen succes, vooral de ballen niet!!!!!

Woensdag 16 juni, Nieuwlande

Vanochtend eerst boodschappen gedaan bij de Plus in Elim, mooie grote supermarkt. Nieuwe watertjes gekocht voor de fietstocht vanmiddag en eten voor vanavond. Terug even zitten en rond 12 uur maken we ons op voor de,  voorlopig laatste fietsknooppuntroute. 35 km en veel door het bos, dat is erg prettig met dit warme weer. (29°) In het begin maken we dezelfde fout als gisteren, maar kunnen die snel herstellen en verdwalen dus niet. Leuk route, genieten van het mooie Drentse landschap. Vanavond eten we gebakken krieltjes,  een hamburger en witlofsalade, valt er prima in. Na een bakje fruit en nu is het tijd voor koffie!!!!!!

Hallo allemaal,

Vandaag is het voorlopig onze laatste oppaddag! Twee heerlijke weken met on-Nederlands weer. Maar helaas hebben we thuis weer onze verplichtingen. Allereerst iedereen hartstikke bedankt voor de leuke reacties, hebben we erg van genoten! Wanneer we weer op pad gaan weten we nog niet,  is ook voor ons een verrassing. P.S. de foto's van deze week staan per ongeluk bij week 1 in!

Donderdag 17 juni Zuudloar'n

Het is warm in bed en als Frank en ik om 7 uur moeten plassen, besluiten we uit bed te blijven. Hebben voor vandaag geen plannen om nog iets te ondernemen en vinden het beide een goed plan om snel richting huis te gaan. Het zal erg warm worden 33° en dan kunnen we maar beter in het bos zijn. Voor 12 uur arriveren we THUIS. Er staat een prachtige bos bloemen van onze kinderen en kleinkinderen en onze buurtjes Martin en Coby trakteren ons op een lekker bakje koffie. Frank maait het gras, ik doe de was en in de avond gooien we wat op de bbq. Nu zitten we voetbal te kijken Nederland-Oostenrijk 1-0, geen flitsende wedstrijd, maar hopen op winst!

Laifs RiFra

1. A.moerman:
    17 juni 2021
    Bedankt voor foto's en het mooie verhaal ,heb genoten!
  2. Tineke en Willem:
    17 juni 2021
    Leuke reis verhalen, Nederland is ook mooi, jullie hebben het getroffen met het weer, we horen wel weer wanneer jullie weer de hort op gaan, misschien dan wel weer naar het buitenland ;-)
  3. Jolanda:
    17 juni 2021
    Welkom thuis! Bedankt voor de altijd leuke reisverslagen.
  4. Annette:
    17 juni 2021
    Welkom thuis. Wij gaan een weekje naar Zeeland!!!
  5. Grietje Bos ( ik het hier Grace):
    17 juni 2021
    Voor my helemaal mooi om over mijn kikkerlandje te lezen. De moeite waard
  6. Sina en Henk:
    17 juni 2021
    Het was weer leuk en gezellig samen met jullie mee te reizen, door het lezen van je verslag en mooie foto’s. Welkom thuis😘
  7. Sjoerd en Hanneke:
    18 juni 2021
    Welkom thuis. Een reisverslag uit NL... ook leuk om te lezen! Bedankt.
    En 2-0 voor Oranje, hoezee:). Wij hebben ook gekeken :-)
    Groetjes, Sjoerd en Hanneke
  8. Erna Pebesma:
    18 juni 2021
    Bedankt voor jullie reisverslag. Ik heb er weer van genoten. Welkom thuis.
    groetjes Erna
  9. Reny Withaar:
    18 juni 2021
    Leuk om de, voor mij bekende Nederlandse plekjes te lezen in jullie verslag. Ik woon vlakbij het Wolderwijd. Ook heb ik in Drenthe gewoond. In Mei zijn we in Zuidlaren geweest op minicamping De Hofstee. Ik heb ooit in Glimmen en Haren gewoond. Was erg leuk om er weer eens langs te fietsen.
  10. Gaatse Douma:
    18 juni 2021
    We hebben weer genoten van de mooie verhalen, jullie beleven nog eens wat, heerlijk om te lezen.
  11. Kina:
    19 juni 2021
    Gezellig om zo mee te reizen en we doen weer wat ideetjes op. Knuffel van Kina
  12. Kina:
    19 juni 2021
    Gezellig om zo mee te reizen en we doen weer ideetjes op. Knuffel van Kina
  13. Nelly:
    21 juni 2021
    Welkom thuis zie jullie gauw