Week 6 juni 2022

8 juni 2022 - Ebro Delta, Spanje

Moi allemaal,

Week 6 alweer en we zijn weer op retour richting noorden. Nog niet naar Nederland, maar naar noord Spanje. Het was onze bedoeling om regelmatig de binnenlanden in te gaan, maar de hitte houdt ons tegen. Aan zee is het heerlijk nu, maar de binnenlanden zijn nog warmer en stoffiger. We zien dus nog wel, kijken en overleggen per dag waar we naar toe gaan. De vrijheid om dat te doen is wel fijn!

Donderdag 2 juni, Al Marina

We hebben een rustig ritje zonder bijzonderheden, tanken, doen boodschapjes en gaan dan richting Torrevieja. Als we daar aankomen de camperplaats bekijken gaan we heel snel weer weg, campers tussen huizenblokken ingesloten. We zoeken dus verder en komen 20 km verder terecht op een nieuwe camperplaats bij Al Marina. Prima plekje, alles er op er aan. In de middag wandelen we naar de zee en daar ga ik even lekker liggen bakken. Frank is daar geen liefhebber van en wandelt wat. Nog even wat op terrasje nuttigen en dan terug naar ons campertje. Eten Frank zijn heerlijke spaghetti en zitten nog lang buiten.

Vrijdag 3 juni, Denia

Frank kijkt of er brood te  krijgen is, maar nee, het worden dus crackers!  Oja, toen we naar bed wilden gaan kwamen we er achter dat ons pleetje bijna overliep!!!! Dus midden in de nacht de plee nog geleegd! Maar vannacht en vanochtend konden we dus weer veilig plassen! Vertrekken naar een geplande camping in Altea, hebben de coördinaten op googlemaps gezet. Helaas gaat dat niet goed en als we terug willen rijden is de straat opgebroken. Het plaatsje is ons eigenlijk ook veel te druk en we besluiten dan ook om door te rijden. Komen langs zoutmeren en langs Benidorm met een geweldige skyline, net New York!  Dan maar even weer verder zoeken. Vinden een prima camping aan zee voor weinig geld bij Denia. Worden vriendelijk ontvangen en krijgen een lekker schaduwplekje onder een zwarte moerbeiboom! Hebben de boodschappen al binnen en na ons broodje maken we een heerlijke strandwandeling! Ik lekker met de pootjes in het water! Drinken wat op een terrasje en wandelen weer terug. Er zijn veel kitesurfers in zee en op het strand, leuk om naar te kijken! Eten vanavond groene asperges, kartoffelsalade In crème fraiche en een gekookt ei, heerlijk gegeten! Nu schrijf ik bij en Frank kijkt op de Ipad naar België - Nederland, op dit moment 0-3 voor Nederland! We hebben een prima dag gehad!

Zaterdag 4 juni Valencia

N’a ons ontbijtje maken we ons op om te vertrekken, maar er moet eerst betaald worden. Helaas pindakaas, moeten we met contanten betalen, de beheerder geeft aan geen pinapparaat te hebben. Wij zijn echter door onze contanten heen en na veel tellen komen we niet verder dan tot 15,85 en halen dus niet de 17,05 euro die we moeten betalen. De camping beheerder geeft ons een route op een papiertje om naar een ATM te gaan. Dit volgen we dus op en pinnen daar weer even bij. Tot onze schrik moeten wel 3,95 betalen voor de transactie. We moeten geld hebben, dus accepteren we het. Terug naar de camping en lossen daar onze schuld in. Rijden daarna richting Valencia waar we mooi op tijd, even voor twaalven, arriveren. De mooie plekjes zijn al verzegd, weekend hè, en we krijgen dan ook een plekje vlakbij de weg. Is wat lawaaiig, maar dat vinden we niet erg. Schier plekje met alles er op en er aan en niet duur! In de middag rijden we naar Valencia om boodschappen te doen voor het weekend. Kostte wat moeite om de winkel te vinden, maar het lukt! De biertjes kunnen weer in de koeling en de barbecue kan vanavond weer aan! Zitten daarna tot laat in de avond buiten, heerlijk! We hebben een buiten lamp op zonne-energie die het prima doet, we kunnen dus ook nog een spelletje buiten doen. We blijven hier twee nachten.

Zondag 5 juni, Valencia

Hebben zoals gewoonlijk ons zondags ontbijtje en daarna ga ik Frankie even kortwieken. Dat is wel nodig, want alles groeit snellen in de zon hè. Vervolgens maken we ons op om naar een natuurreservaat te fietsen. Mooi ritje met fraaie natuur en mooie vogels, steltlopers en een zwarte steltloper die we via Google identificeren als de zwarte ruiter, Terug bij de camper eten we wat en komen even bij van het ritje en besluiten dan om nogmaals naar Valencia te fietsen om nog wat te zien van de Ciutat Vella, de oude binnenstad van Valencia. Dat is nog een aardig tochtje, maar wel  de moeite waard. Mooi fietspad ernaar toe en we bekijken een paar oude gebouwen, drinken wat op een terrasje en rijden dan langs de Arte terug naar de camper. Beide hebben we niet veel honger en nemen genoegen met een salade en een broodje knakworst!!! Zitten ook vanavond weer lang buiten, gaan nu net naar binnen en het is half twaalf. Frank duikt gelijk het bedje, ik schrijf bij en zit nog even wat te lezen of te puzzelen. Was weer een mooie dag met 36 graden op de meter!

Mandat 6 juni, Peniscola

Even lekker douchen en zelf de temperatuur regelen is ook fijn. Na ons ontbijtje vertrekken we naar Peniscola, een prima ritje van 153 km. Frank had begrepen dat het 100 km was, dus dat viel een beetje tegen.  Maar goed, we nemen de snelweg,  dus vindt Frank het geen probleem.  Doen eerst boodschappen in een plaatsje vlakbij Peniscola en zoeken dan de camperplaats, stop en go la volta op.  We zijn ook hier eerder geweest en ook Peniscola is ons niet vreemd.  In de middag fietsen we een stukje,  heerlijk met dit weer! Peniscola is en blijft een leuk plaatsje. Het is een schiereiland met daaromheen toerisme en een prachtige lange boulevard! Het avondeten bestaat uit macaroni. Prima, we missen alleen de Gourgette die we gisteren hebben gekocht. Halen alles overhoop, maar hij is spoorloos verdwenen.  Gelukkig hebben we genoeg andere groenten  zodat we wel vol worden. Het is nog steeds warm en we zitten nog heerlijk buiten.  We hebben alleen buurtjes die hier, denken we, de hele zomer staan. De caravan stond er al en wordt van binnen en buiten schoongemaakt en er wordt van alles om heen gebouwd!!! De tv is nu ook aangesloten en de familie zit buiten te kijken. Ietsje lawaaiig,  maar daar kunnen we wel tegen, campingleven hé!

Dinsdag 7 juni, Peniscola

Frank haalt de bestelde baguette bij het kampwinkeltje en dan ontbijten we. Vervolgens fietsen we naar de Aldi, ja ja, naast de Lidl bestaat deze keten hier ook. Halen daar spullen voor een barbecue, doen we regelmatig op de electrische bbq en dat gaat prima. Terug doen we een wasje en heb ik nog wat naaiwerk aan de gordijntjes. De rest van de middag besteden we aan een fietstochtje via Benicarlo naar Vinaros. Een leuk ritje en in Vinaros drinken we op een terras een biertje. Ik zoals gewoonlijk een nulletje, maar krijg deze keer een donker biertje, ook lekker voor de verandering! Zitten weer onder een onbekend soort boom, ik maak een foto en zoek op Plant Net welk merk het is, het blijkt een witte moerbeiboom te zijn. Leuk, een paar dagen geleden zaten we onder een zwarte moerbeiboom, zo leer je nog eens wat!!!!! Onderweg zien we schildpadden en vrij grote vissen in een, in zee uitmondend, riviertje. Terug bij de camper bedenken we dat we het beddengoed ook nog wel even kunnen wassen, best wel een klus met de hand! Maar uiteindelijk hangt het aan en over ons droogmolentje. Zal wel even duren voor het droog is en we laten het dan ook vannacht lekker hangen. Barbequen jammie, en zitten wederom lang buiten, was weer een prima en hothothot dag! Oja, onze buurtjes zijn inderdaad wat lawaaiig en bestaat uit twee mannen, twee vrouwen en een oma, die de hele dag wat apathisch buiten naar de tv zit te kijken. Vandaag werden er nog twee caravans dicht tegen de buur caravan geplaatst en op dezelfde manier klaargemaakt voor de zomer als die van de buren. Volgens ons een gezellig familie hoekje!

Woensdag 8 juni, Ebro Delta

We rekenen af en vertrekken, eerst gooien we de tank vol en dan naar de Lidl om onze voorraad aan te vullen.  Ons ritje van vandaag is maar kort, 57 km naar de Ebro Delta. Een prachtig natuurgebied waar we eerder zijn geweest en waar je prachtig kunt fietsen. Mooie camping en we hebben de plaats maar voor het uitzoeken. Kiezen een plekje onder de eucalyptus bomen een niet te ver van de sanitaire toestand, altijd makkelijk hé. Settelen ons, eten ons broodje en Frank verkent zoals altijd de boel. Dan halen we de fietsen van de camper, is altijd even een gedoetje, want ze staan vrij hoog achter op de fietsen drager, het is dus even tillen. Er op zetten is nog even lastiger want dan moet, vooral mijn zware e-Bike omhoog worden getild. Tot nu toe is het echter altijd gelukt, dus…… dan gaan we fietsen, weer een prachtig ritje, tussen de rijstvelden, de flamingo’s en mooie natuur. In de avond barbecuen we met de rest van gisteren en dat valt er weer goed in. Het is deze dag bewolkt geweest, maar wel 30 graden, morgen 32! Ik schrijf nu nog even bij en verstuur het blog zo, Pruisje ligt al te bedde!!!

Laifs RiFra

1. Marjolein.:
    9 juni 2022
    Vanuit een zonnig Harwich de hartelijke groeten.
  2. Geesje:
    9 juni 2022
    Weer genoten van jullie verhaal,en wat een mooie foto's, vooral die schaduw foto in het water,groetjes
  3. Gaatse Douma:
    9 juni 2022
    Weer mooie verhalen en prachtige foto’s!
    Groetjes
  4. Diny Wijnand:
    9 juni 2022
    Lieve groetjes vanuit een nat Groningen.
  5. Petra Eleftheriadis:
    9 juni 2022
    Het was weer heel gezellig om te lezen……en altijd leuke en grappige foto’s! Groetjes 😁🙋‍♀️
  6. Ilse en Kees:
    9 juni 2022
    Hallo, nu een iets snellere reactie. Veel gedaan afgelopen week, veel gezien en gefietst. Foto's zijn weer mooi, zeker het kapsel van Frank een.........kapsel. Wij noemen in het zuiden groene asperges, arme luizen asperges, als ze maar lekker zijn. Weet niet of jullie met je pin pas geld halen, dat is meestal gratig, credit kaart is ping ping. Goede reis verder.
  7. Henk en tineke:
    10 juni 2022
    Weer een reisverslag leuk om te lezen, je zou zo je naam verandernen in Floortje
    Doe kalm aan en genietze!!

in
  8. Martin en cobi:
    10 juni 2022
    We hebben weer genoten van jullies belevenissen in Spanje hopelijk komt het water en verlichting weer in orde nog veel plezier met elkaar en een fijne vakantie verder groetjes Martin en Cobi
  9. Gerrit Ekkel:
    14 juni 2022
    Hoi Frank en Ria,
    Dank dat ik via de verhalen en foto's mag meegenieten van jullie mooie reis. Blijf genieten.
    Groetjes.