1 oktober, Frankrijk en Spanje

1 oktober 2021 - Zuidlaren, Nederland

Moi allemaal,

Helaas komt dit verslag uit Zuidlaren en niet uit een mooie warme plek in Spanje. De gordelroos werd nogal heftig en breidde zich behoorlijk uit. Na wat traantjes toch maar besloten terug te gaan naar huis. Heel jammer, maar het was geen doen om hiermee door te camperen. Het moet uiteindelijk wel leuk zijn en blijven. Hopelijk tot een volgende reis en bedankt voor jullie, altijd weer leuke, reacties!!!!!

PS, de foto’s van dit verslag staan onder die van het vorige verslag, foutje van de redactie!

Maandag 27 september, Quart, Girona

Vandaag gaan we de Spaanse grens over, maar eerst moet de auto weer even voeding hebben, anders brengt hij ons niet naar Spanje toe! Vlakbij is een tankstation en als hij weer vol is rijden we weg richting Perpignan. De reis verloop voorspoedig en de grens zijn we zo over. We wilden eigenlijk even over de grens boodschappen doen, maar we konden nergens parkeren omdat de auto te hoog was voor de parkeerplaatsen. Dus maar door naar Girona, oftewel Quart, een voorstadje van Girona. Schiere camperplaats en we settelen ons naast een camper. Achteraf blijkt dat deze er gewoon geparkeerd staat en dus leeg is. We eten het overgebleven brood van vanochtend en gaan daarna op de fiets naar Girona. Hebben dat al eerder gedaan en is heel leuk om te doen. Het fietspad is een oude spoorweg, spoor weg en nu is het een mooi fietspad naar de oude stad Girona. Wandelen daar wat rond, bekijken de kathedraal en een brug die ontworpen is door Gustaf Eiffel, bekend van de Eiffeltoren!!! Ik koop daar in mijn beste Spaans unguenta de cink, zinkzalf voor mijn gordelroos, nu maar hopen  dat het wat helpt. Op de terugweg doen we boodschappen bij de Spar. Zijn vrij laat terug en Frank vult het water bij, leegt de plee  en na ons spelletje gaat hij koken. Rijst met overgebleven vlees van de barbecue met TiTo, prima en genoeg! Voor het eerst de koelkast op gas aangezet. Tot nu toe niet gedaan, maar het is nu warm en dus prettig als het biertje enzo koud staan!!!

Dinsdag 28 september, Saint Flour

Vannacht erg slecht geslapen door de gordelroos. Het ziet er ook niet uit, is behoorlijk heftig en uitgebreid. Besluiten dan toch maar om huiswaarts te keren. Twee opties bekeken. 1- op een camping gaan staan en daar uitzieken, maar dit is geen kwestie van een paar dagen en dan ist over. Hygiëne is ook belangrijk als de blaren opengaan en als de korstjes er af gaan. Tijdens reizen en campings is dat natuurlijk altijd optimaal. Dus blijft optie 2 over en dat is naar huis terug gaan. Wel even een traantje weggepinkt, maar de boel bij elkaar gepakt en vertrokken uit Spanje. Een aardige rit en onderweg val ik steeds een beetje in slaap. In de loop van de dag komen we in Saint Flour waar we op de heenweg ook hebben gestaan. Rustig avondje en op tijd naar bed.

Woensdag 29 september, Auxerre

Goed geslapen en op tijd weg. Doen nog wat boodschapjes onderweg en proberen op te schieten. Eigenlijk willen we tot Reims, maar dat blijkt een utopie. Ons campertje gaat niet zo hard en we komen tot Auxerre. Moet een mooi stadje zijn en we staan tegen het centrum aan. Lopen dus nog het centrum is, inderdaad mooi. Helaas pindakaas, ik houd het al vrij snel voor gezien, dus weer terug. Morgen willen we proberen in Thorn te komen (Nederland), we zullen zien!

Donderdag 30 september, Thorn

Vandaag 527 km gereden en we zijn nu in Thorn, het witte stadje. Lange rit en vooral, op het laatst lastig en pijnlijk. Vandaag de dokter gebeld om een afspraak te maken voor vrijdagmiddag, maar dat was helaas niet mogelijk, alles was vol! Maandagmorgen ben ik aan de beurt. We gaan gewoon een rustig weekendje in. Morgen zijn we thuis, fijn!!!!!

Vrijdag 1 oktober, 🏠 Zuidlaren

Rond 13.00 uur zijn we thuis, er staat als welkom en als troost een mooie bos bloemen van de kinderen en kleinkinderen. Ook staan er twee prachtige pompoenen en een herfstchrysant van onze lieve buurtjes, bedankt allemaal! Nu maar afwachten hoe de gordelroos zich ontwikkelt en maar zien wanneer we weer op reis kunnen!

Laifs RiFra

1. A.moerman:
    1 oktober 2021
    Ach vervelend Ria (sterkte) volgende keer beter volgens mij de juiste beslissing genomen!sterkte wicht!💋
  2. Jolanda:
    1 oktober 2021
    Oh , wat jammer.. maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Hoop dat als je bij de huisarts bent geweest en een goed medicijn hebt gekregen het snel beter wordt. Fijn weekend😘
  3. Janny Moerman Huizing:
    1 oktober 2021
    Wat meer een pech! Maar wel een goede beslissing om weer naar huis te gaan. Je kunt het allerbeste in je eigen huis zijn en naar je eigen dokter gaan.
    Beterschap Ria en sterkte er mee, ook voor Frank
  4. Bep Gerlach:
    1 oktober 2021
    Ach wat jammer ria. Maar je gezondheid gaat voor alles. Ik wens je heel veel beterschap. Hoop dat het allemaal een beetje meevalt gr bep
  5. Ilse en Kees:
    1 oktober 2021
    Hallo Ria en Frank, helemaal niet leuk, kan erover meepraten, Ilse heeft het ook heel erg gehad, ze had zelfs bijna een kring om haar bovenlijf, dus gevaarlijk.
    Hopelijk kun je vlug aan de medicijnen en gaan ze dan snel helpen.
    Jammer dat je hierdoor de reis moet afbreken, maar ondanks alles toch nog een paar verhalen.
    Zullen elkaar dit jaar nog wel zien, heel veel sterkte de komende tijd.

Groet Ilse en Kees,
  6. Eddy en Frouke:
    1 oktober 2021
    Dat is balen maar gezondheid staat voor op beterschap en groetjes van Eddy en Frouke.
  7. Geesje:
    1 oktober 2021
    Wat jammer ja ,maar je gezondheid gaat voor alles,hopelijk met de juiste medicatie knap je weer op en kunnen jullie tzt weer de reis her-
    vatten. Groetjes Geesje
  8. Harm en Grietje:
    1 oktober 2021
    Lieve vrienden. Dit is de enige juiste beslissing die jullie konden nemen. Zelf heb ik het ook gehad en dan twijfel ik eraan om te wachten tot maandag om naar de huisarts te gaan. Er bestaat ook nog zo iets als de weekend dienst.
    Heel veel beterschap en heLE DIKKE KNUF.
  9. Roelie en Ton Dagelet:
    Ria en Frank,
    Jammer dat jullie is gestopt door gordelroos. We vinden jullie verhalen en foto's altijd zo leuk.
    Beterschap!
    Groetjes, Roelie en Ton
  10. Kina:
    1 oktober 2021
    Ach, wat vreselijk sneu. Maar zo is er ook niets aan. Inderdaad, hoe jammer ook, de beste beslissing om naar huis te gaan. Lekker op je eigen plekje en verzekerd van goed medisch advies. Sterkte en wordt maar snel beter. Groetjes aan Frank. Knuffel.
  11. Kina:
    1 oktober 2021
    Ach, wat vreselijk sneu. Maar, inderdaad de beste beslissing om naar huis te gaan. Om op deze manier op reis te zijn is niet leuk. Nu lekker op je eigen plekje en maandag goed medisch advies.
    Hoop maar dat je snel beter bent. Sterkte en groetjes aan Frank.
    Knuffel
  12. Gerrit Ekkel:
    2 oktober 2021
    Lieve Luitjes, nou dit is wel een teleurstellend verloop van jullie trip. Goed besluit genomen (zoals altijd) dat dan weer wel. Ik hoop Ria dat je de vervelende aandoening snel onder controle krijgt. Toi toi toi. Hartelijke groeten.
  13. Marjolein.:
    2 oktober 2021
    Wat een pech nu toch maar een goede beslissing. In dit soort situaties is het beter om lekker thuis te zijn. Heel veel beterschap. Groet marjolein en hans.
  14. Ingrid:
    Beterschap!
    Xxx Hendrik & Ingrid
  15. Harry Vos:
    2 oktober 2021
    Wat vervelend. Nu maar herstellen en dromen van de volgende reis.
    Groeten uit Benicasim.
  16. Diny Wijnand:
    2 oktober 2021
    Ach wat sneu. Hopelijk helpen de medicijnen die je gaat krijgen snel en kunnen jullie weer gauw de draad oppakken.
    Beterschap en lieve groetjes van ons.
  17. Gaatse Douma:
    2 oktober 2021
    Hoop voor je dat het nu snel beter gaat en dat jullie weer snel een reis uit kunnen stippelen. We lezen de verhalen altijd met veel plezier. Beterschap en groetjes.
  18. Erna Pebesma:
    2 oktober 2021
    Wat jammer. Ik hoop dat je snel medicijnen krijgt. Beterschap en groetjes uit Hoogeveen.
  19. Henk en tineke:
    2 oktober 2021
    Gossie, das ook wat! Beterschap, eerst maar van de gordelroos af komen! Wordt vaak onderschat. Liefs van ons2!
  20. Erna Pebesma:
    7 oktober 2021
    Hoe gaat het met de gordelroos Ria? Helpen de medicijnen ?Het is een vervelende ziekte. Beterschap en groetjes .
  21. Sjoerd en Hanneke:
    8 oktober 2021
    Een week later inmiddels, jullie zijn al een week thuis. Hopelijk heb je het ergste vd gordelroos achter de rug, Ria. Beterschap in ieder geval!!!! Jammer dat jullie de reis hebben moeten afbreken, maar bij dat soort ziektes is het toch wel 'home sweet home' toch. Wilde net een begin maken met het lezen van al jullie reisverhalen. Het volgen ervan kwam er dit x niet van. Ik ga ze alsnog lezen!!!
    Liefs uit.. Zuidlaren