Alleeen in Spanje

27 december 2012 - Málaga, Spanje

Voor een ieder en heel goed 2013.

Maak nu ik alleen ben niet meer zo veel mee, blijf en beetje in de buurt van Malaga. Rij kleine stukjes en blijf wat langer op campings staan. Koos en Tina dan weet je dat. Voor de buurman het zakgeld is nu toereikend om dat ik diesel geld over houd. L. Zwama voor  jou en de school kinderen zijn de lessen nu wel heel saai. Ineke B. je hoeft je geen zorgen te maken alles gaat gewoon door. Geesje onze vaste reageerder de stukjes zijn wel wat korter hé. Voor alle volgers en goed begin en een gezond  jaar gewenst. Frank en zijn Rietje.

18 december

We rijden naar Torremolinos onder weg willen we een 3G kaartje kopen na heel lang wachten lukt dit niet balen . Besluiten dat ik de IPad gaan gebruiken. Bij Ikea een hapje eten en vervolgen de weg naar Torremolinos. Vinden het appartement waar we 5 jaar geleden waren, dan komen de herinneringen weer boven. Wandelen nog wat langs de zee en zoeken en camping op. Dit is de laatste avond dat Ria bij me is morgen gaat ze voor een paar weken naar huis.

19 december

Om vijf uur gaat de wekker ruimen op eten en naar het vliegveld. Dan gaat het snel bagage afgeven, kopje koffie drinken, knuffelen, inteken en dan zwaaien, weg is Ria. Daar sta je dan in je eentje. Maakte nog wat foto s maar je mag daar niet fotograferen er komt gelijk en bewaker aan stormen en moest de foto s verwijderen. Rij in het donker naar Torre del Mar zoek daar een slaapplaats, zet de auto aan de kant en ga lopend verder. Vind een camping en loop terug naar de auto achter de ruitenwissel en bon. Op zoek naar het politiebureau  maar er zijn drie of vier soorten politieagenten. Moest de locale politie hebben, ik heb ze gevonden vroeg waarom ze mij en bekeuring hebben gegeven. Je mag van 20.00 uur tot 8.00 uur daar niet parkeren. Met veel overreding kracht van mij hebben ze de bon terug genomen. Fijn gevoel.………. s’ middags 3G kaartje gekocht voor de IPad tijden wachten blijkt dat de IPad stuk is hij pakt het kaartje niet.  Dus in de loop van de week op zoek naar een Apple shop. Ga vroeg naar bed.

20 december

Wordt om negen uur wakker blijf hier nog een dag, ze hebben warm water en ik moet nog wassen. Boenen, 3x spoelen , wringen en ophangen zo moet het volgens Ria en dan is het redelijk schoon. Zelf bedenken wat je gaat doen, het wordt lopen naar het volgende dorp La Caleta de Velez langs de zee behoorlijke tippel. Koop onder weg bij de Chinees en emmertje voor de nacht urine. Haal wat boodschapjes, in ieder geval voor negen dagen warmeten. Zit nog wat over de zee te kijken en ga een maaltijd klaar maken Arroz hindu. Is nog een hele klus 400 ml water, de rijst er in gooien 7 minuten koken even laten staan met de deksel er op en klaar is frankie.  En maar eens en boek pakken. Morgen zien we wel weer verder. O ja de betaalpas doet het niet meer dus geen geld, 5x bij drie verschillende banken geprobeerd. Dan maar bellen naar Rietje voor de code van de Platiumcard (MasterCard) en die weet zij gelukkig, zonder poen begin in deze wereld niets. Ga het morgen proberen. Blijf nog een nachtje.

21 december

Zodra ik wakker ben ga ik proberen geld te pinnen, en dat lukt een hele opluchting. Ben begonnen in het grote SAS survival handboek die ik van JanPaul mee heb gekregen, maar ja nu ik weer en rijk man ben pak ik eerst en ander boek. Het komt vast nog een keer van pas. Naar zee geweest en ga nu een linzen prutje klaar maken. Dan pak ik de fiets en ga een eind via verschillende dorpen langs de zee fietsen. De dagen lijken erg op elkaar erg saai….. Kijk op de Ipad en zie dat Rietje 09-01-2013 en vlucht heeft geboekt, van Bremen naar Malaga daar komt ze om 14.45 uur aan. Dan beleven we vast meer en de schrijf trend van Ria leest beter dan die van mij. De campings zitten langs de zee in Spanje vol met overwinteraars en er is weinig plek voor doorreizigers. Zie morgen wel waar ik beland. Op deze camping heeft het merendeel kerst versiering en het gaat uit en aan net kermis op de Grote Markt.

22 december

Heb de wasmachine vol, het bed verschoond. Eet en broodje, betaal de 3 nachtjes en vertrek. Richting Almeria en mooie rit langs de zee en beland in het dorpje La Mamola, camping Castillo de Banos. Er zijn weinig mensen en veel ruimte heerlijk. Haal gelijk de wasmachine leeg  en spoelen maar. Na de was op een heg te hebben gelegd loop ik het dorpje in een Bar en een kruidenier plus wat huisjes. Een natuurlijk het kasteel waar de camping naar is genoemd. Terug op de camping staat   er bij de WC een doos, met verschillende weekbladen, mijn oog valt op een Privé met als kop “de werkelijke dood van Andre Hazes”. Dat is smullen geblazen. Zo zie je maar de dag is te kort voor al deze belevenissen. Vanavond maar in een echt boek lezen en morgen zien we wel weer.

23 december

Sta op doe de gebruikelijke dingen douchen, onderbroek wassen, tanden poetsen, pis bakje leeg gooien, broodje kopen. Na het eten, wat gaan we doen deze dag, om de sleur te breken bedenk ik eerst te fietsen. En dat naar een dorpje zo’n 15 km verderop Rabita soms en klimmetje en merk dat de klim geit niet in me zit, moet toch de 113 kilo me om hoog nemen. Misschien morgen de bergen in van 1200m. Loop in de middag naar het dorp en koop en fles brandy. Bij terug komst kom ik Hollanders tegen maak en praatje en ze zeggen dat ze naar Marokko gaan. Ben even bij ze komen zitten en heb wat over Marokko verteld. Ga weer en moeilijke maaltijd maken. Ria belt en verteld en paar vervelen de dingen het overlijden van en kampeerder en een oud collega van haar die en einde aan haar leven heeft gemaakt. Maar er waren ook wel veel goede berichten en dat ze me miste. Ga vanavond maar verder in het boek die ik aan het lezen ben. Tot morgen.

24 december

Je wordt als het goed met je gaat, de volgende morgen weer wakker en zo is het met mij ook weer gegaan. Was en wasje aan het doen toen de Nederlandse man van gisteren vroeg hoe het reis blog van ons heet. Ben even met hem mee gegaan en het lukte. We kwamen aan de babbel en ik zei dat volgens mij de accu niet oplaadde. Hij had en 12 volt en 220 volt meetinstrument  en ging bij mij het hele spul doormeten en kwam er al snel achter dat 12 volt maar minimaal was. Hij keek  nadat de dopjes er af werden gedraaid in de accu geen drup vloeistof. De accu toch bij gevuld met water en nu is het maar afwachten als het lukt. Anders een andere accu kopen. Dan boodschapjes gedaan, ga er van uit dat de winkels met kerst dicht zijn. Van Esther een sms’je gehad gaat goed met hun en een van Jan en Heleen Ria neemt contact met ze op. Eet en broodje en pak de fiets voor en tochtje naar Castell de Ferro de heen weg klimmen, terug een makkie. Even gedoucht  en naar het dorp gelopen via het strand. Nog een paar biertjes gekocht. Om zes uur en sms’je naar Ria gestuurd. Zie heeft daarna gebeld, over en weer wat verteld, zij eet spruiten met een lapje en ik spaghetti. De omgeving staat vol met kassen van plastic het ontsiert het landschap enorm. De kampeerders kregen van de camping  en flesje wijn met een kerstroos.

25 december eerste kerstdag

Het is wat bewolkt en het begint in de loop van de morgen te regenen. En beetje Nederland maar dan warmer. Ik heb van JP een nummer van Hazes gekregen “Ik zit hier maar alleen kerstfeest te vieren” en daar luister ik naar, eet en broodje met een gebakken ei. Het is voor mij ook even wennen zo alleen, maar kan wel naar buiten. En dat doe ik dan ook een wandel een stuk in de regen. JP belt en we babbelen wat.  In de middag komt de zon om de hoek kijken, ga buiten verder met lezen en neem daar en biertje bij. Om vijf uur Skypen met de familie ging niet flitsend maar er was contact. Ze waren bij JP en Christa en ieder had wat gemaakt voor het kerst diner. R. het voor gerecht, JP en C. het hoofd gerecht en het toetje door E. en D. Zelf heb ik Pasta met groenten, knoflook en tonijn gegeten. Het begint in de avond te waaien en dat heeft ook wel wat, in dat kleine huisje. Kopje koffie, brandy en chips en dan is het toch gezellig.

26 december tweede kerstdag

De zon schijnt en het is half negen. Ria en ik hebben de afspraak dat ik haar wakker maak met een smsje. Dan nemen we de dag even door, zij gaat naar haar moeder en ik ga fietsen in de bergen 1200 meter hoog. Voor fietsen vond ik het te warm, je begon met 15 km klimmen. Ik heb gewandeld langs het strand. Heb de baard er weer af moet nog wel even zeggen dat Sem de enige was die alle zes veranderingen goed had, er komt nog wel en prijsje. De Spanjolen hebben volgens mij niets met tweede kerstdag. Er wordt gewoon gewerkt dus de winkels zijn open. Smsje van TiTo gehad wensen me en goede tijd toe en ik moet me haaks houden en iets over ma??? De zon heeft de hele dag geschenen en dat met kerst. Ga vanavond Ravioli Recheado com carne eten nu een keer uit blik ik vond het en gedoe om al die lapjes vlees in de pasta te rollen. Probeer de tekst op de reislogger te zetten hoop dat het lukt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Esther Pruis:
    27 december 2012
    Hey pap, Prima verhaal en snap wel dat je je Rietje mist! Wij genieten nu even van haar en voor jou is het aftellen! Ben nu wel erg nieuwschierig naar het werkelijke verhaal van Andre Hazes hahaha. Sem wacht met spanning af wat zijn prijsje is.
    Dikke knuffel x
  2. Janine:
    27 december 2012
    Ha die Frank, lees jullie reisverhalen altijd met veel plezier, had niet verwacht dat jij er mee door zou gaan. Ze zijn natuurlijk wat korter en bondiger dan de verhalen van Ria, maar ik vind ze erg vermakelijk om te lezen! Ga er mee door! Ik proef er wel uit dat je Ria mist, maar volgens mij red je je prima. Frank hou je haaks en natuurlijk alvast een goed 2013. Groetjes Janine
  3. Wim:
    hoi,Frank,
    Fijn dat alles goed gaat,en wat geweldig dat je door gaat met de reisverhalen,had ik niet van je gedacht.Zo zie je maar weer een mens kan zich vergissen.Haha.We kregen een adreswijziging van je zus en zwager,die gaan dus naar Diever te wonen,blijven in de buurt dus.Nou,Frank,op naar de jaarwisseling en dan kan je alweer aftellen....Groetjes Wim en Ien.
  4. De buurman (ex.):
    Leuke stukjes Frank,
    Mijn favoriete, goed leesbaar, geeft duidelijk de sfeer weer, geen oeverlange verhalen, maar "to the point". Slim van jou dat je zegt dat je Ria zo mist, iedereen trapt er in:).
    groeten,
    de buurman
  5. Leanne:
    27 december 2012
    Die saaiheid maakt niks uit.... We hebben lekker vakantie!!! En ik ben natuurlijk met de dr. Denker bezig!!! Groetjes!!
  6. Annette:
    27 december 2012
    Hallo Frank, Het is afzien zo zonder Ria begrijp ik. Ik heb haar net aan de telefoon gehad en zie haar zaterdag. Ook wij[Ria en ik] hebben het over de kerstpuzzel gehad en gaan zaterdag ideeen uitwisselen. wij wensen jou een heel goed uiteinde en veel Heil en Zegen voor 2013.
    Liefs Gerrit en Annette.
  7. Geesje:
    Hoi Frank
    Het klopt mijn stukjes zij niet zo lang, normaal kan ik heel goed kle tsen dan kom je maar niet van mij af, maar het schrijven gaat mij niet zo goed af , maar ik beloof je dat ik probeer ze wat langer te maken.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je Ria mist, en je ziet maar als je Ria niet hebt , dan had je ook niets aan je Platiumcard (zij is goud waard)
    He en wat leuk van JP Andre H6 en ja ik wist het wel dat Sem heel slim was ,voor Ria is het ook fijn dat ze iedereen weer even ziet daar kan ze weer een hele tijd op teren.
    Frank jou verhalen zijn ook erg mooi wel korter maar zeker niet minder mooi, ik heb weer genoten en Frank ik hoop dat mijn stukje nu lang genoeg is, ik wens jou een goed uiteinde en samen met Ria heel veel reisplezier en gezondheid in 2013 xxx
    Groetjes Geesje en natuurlijk ook van Nico
  8. Camiel Hulst:
    Hei Frankie man,
    fijne schrijf stijl,goed om te lezen dat je ondanks het hart verscheurende gemis van je vrouw je je toch wel redelijk vermaakt.
    Hazes heeft zich toch gewoon dood gezopen ?Of heb ik wat gemist.
    Knuffel en veel liefs uit Henseid
  9. Wim Bongertman:
    Hey Frank,

Ik had wat stilte verwacht na het vertrek van Ria. Maar voor jouw doen is het een uitgebreid verslag. Het geeft natuurlijk meteen aan dat samen leuker is, maar je bent niet helemaal alleen op de wereld en waar je nu bent is het westers genoeg om goed te communiceren met overwinteraars en bevolking. Ze zullen Ria niet kunnen vervangen, maar een wereldreis is natuurlijk ook bedoelt om andere mensen te ontmoeten.
    Ga zo door, dan blijft het voor de thuisblijvers ook leuk.
  10. Koos en Tina:
    28 december 2012
    Beste Frank,
    Je schrijf trend is dik in orde hoor, je fantasie heeft je nog nooit in de steek gelaten toch, het was in ieder geval bij Lijnco niet anders hahaha
    Heel veel plezier in je ééntje, maar dat je Ria mist is logisch, je hebt toch een beetje leiding nodig!!! hahahaha
    Een heel gelukkig en gezond 2013 voor jullie beiden.
    We blijven je volgen!
  11. Egbert en Anneke:
    28 december 2012
    Beste Frank

eenzaam eenzaam een stille kerst maar zoals wij weten is jou rietje altijd dicht bij jou in de buurt (namelijk in jou hart en hoe ver je dan ook van elkaar verwijderd bent (vele kilometers) afstanden doen er dan niet toe
    verder vinden wij jou reisverhalen ook heel vermakelijk en jou recepten willen wij uiteraard wel eens uitproberen en als je in de buurt van Mazarron bent ben je natuurlijk van harte welkom alleen gaan wij van 13 januari tot 20 januari een weekje naar huis hopelijk toch een leuk uiteinde en een Gezond en Gelukkig en vooral liefdevol 2013.

Voorts hebben wij nog een nieuwtje wij hebben namelijk een vergunning gekregen van de gemeente alleen hebben drie buurtbewoners bezwaar ingediend daarom ons weekje Nederland want er komt namelijk een hoorzitting waarbij wij aanwezig moeten zijn (hopen op een goede afloop) je hoort wel van ons
    groetjes Egbert en Anneke
  12. Martin en cobi:
    29 december 2012
    Hoi Frank
    Wij lazen dat je alleen in spanje zit en vermaak je nog een beetje zonder Ria Wij zijn zaterdag nog bij Ria geweest en hebben het over jullie reis gehad en waar jullie heen gaan verder een Gezond en Gellukig nieuwjaar Groetjes Martin en Cobi
  13. Chris en Tine:
    Hoi Frank
    Wij hebben je reisverslag gelezen ,en merken dat je Ria erg mist,heel begrijpelijk.Maar je heb het daar heerlijk lekker fietsen en wandelen langs het strand bij een temperatuur van rond de 20 gr.
    Nu hier is het 7gr. met harde wind en hagel buien ,dus Hollands weer Met de Kerstdagen zal het wel stil geweest zijn? Nog ruim een week en dan is Ria weer Bij je. Nog een Gezond en Gelukkig 2013 Groetjes Chris en Tine.
  14. Marianne en john:
    hallo frank.
    wat knap dat je alleen blijft in Spanje .ja je zult Ria wel missen maar je kunt nu af gaan tellen.
    We vinden het heel leuk om jullie te volgen ,en jullie maken ook van alles mee.en prachtige foto s.
    wij hadden toch schade aan raam en caravan in Grenada opgelopen.op die camping waar jullie ook stonden.Werd vergoed door de verzekering, maar we wouden ook een moveer hebben en je weet wel hoe dat gaat andere caravans bekijken en dan ben je gouw verkocht.we kregen veel terug voor de oude caravan , en veel extra s dus zeiden wij we doen nog een keer gek en verwennen ons zelf dan maar.
    we hopen hem half januari op te halen .dan gaan we hem met de paasdagen uit proberen .en dan willen we half April tot half Juni naar Portugal.hebben daar ook weer veel zin in. het is ons goed bevallen twee maanden te reizen.wij wensen jullie een gezond en veel reisplezier in 20013 toe .

groetjes Marianne en John.
  15. Hans en Angelique:
    Hoi Frank.
    Alvast de beste wensen uit Brabant.[Ook voor Ria natuurlijk] Ik liep achter met het lezen van jullie blog en inderdaad ,jou schrijfsels zijn van een ander kaliber dan die van Ria, maar toch zeer vermakelijk.
    Aangezien je die eenzame Kerst goed bent door gekomen, mag dat weekje tot 9 jan. ook geen probleem zijn.
    Veel reisplezier en geniet ervan.
    gr. Hans en Angelique
  16. Jan en Heleen:
    31 december 2012
    Hallo frank en Ria
    Wij wensen jullie het allerbeste in 2013 .
    De foto,s en verhalen kijk en lees ik met veel plezier,
    en dat jullie geen pech meer krijgen met de camper.
    Ook de groeten van de biljarters(zonder de topper lukt het ook wel.)

Groetjes Jan en Heleen.
  17. Jellie en Gaatse:
    1 januari 2013
    Hallo Ria en Frank,heb vandaag Ria gehoord bij Radio Noord.
    Heel veel plezier nog. Wij gaan in april weer naar ons geliefde Spanje. We zouden het fijn vinden, om Ria hier nog even te zien, voordat ze weer naar Spanje afreist. VAnmiddag na 5 uur gaanwe naarde nieuwsjaarsreceptie. Van GB.jullie wel bekend. groetjes,veelplezier eneen goed en gezoend 2013. Gaatse en Jellie. We volgen jullie.
  18. Wim:
    1 januari 2013
    Alle goeds gewenst voor 2013!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten,Wim en Ineke.
  19. Roelie en Ton Dagelet:
    6 januari 2013
    He die Frank, ik ken dat gevoel, het missen van je partner, maar ook het gevoel dat ze altijd weer terugkomen. ( is ie goed of niet ).
    Het is wel een wat late reactie, dat komt omdat we zelf 2 weken bij m'n broer Wim, jou ook nog wel bekend, in Zweden zijn geweest.
    Mooie verhalen Frank, we volgen ze trouw, het blijft heel fascinerend. Nog eventjes en jouw Ria is weer bij je. We wensen jullie een hele goede voortzetting van de reis en natuurlijk een hele gezonde voor 2013. Frank doe je Ria de groetjes van ons.

Veel liefs en groetjes van ons, Roelie en Ton