Alleen aan de Mediterranean sea.

28 mei 2013 - Kas, Turkije

Woensdag 22 mei
Er zijn erg veel, zoals wij ze noemen, neefjes! Voordat we gisteravond naar bed gingen hebben we aardig wat gekilled. Ik heb me dus nog even goed ingesmeerd om te voorkomen wat me een paar weken geleden overkwam. We hebben lekker uitgeslapen en in het zonnetje ontbeten. In de loop van de ochtend het verslag verstuurd, ging lekker vlotjes. We maken de tasjes voor de kleinkinderen klaar en pakken mijn koffer al gedeeltelijk in. Mijn vertrek komt nu wel heeeel  snel dichtbij en ik merk dat ik wat kriebelig word. het is warm, maar bewolkt. Ik wilde vandaag eigenlijk aan zee in het zonnetje gaan liggen, maar helaas pindakaas! s' Middags wandelen we naar een supermarket en daarna is er toch weer meer zon. Ik ga lekker in zee badderen en Frank gaat het hotel in aanbouw naast ons bekijken.  Frank kookt zijn overheerlijke spaghetti en nu wordt het donker en komen de neefjes  weer opzetten. Gauw naar binnen dus! Binnen is het aangenaam, zonder neefjes!

Donderdag 23 mei
Vanochtend vertrekken we naar Antalya. We nemen afscheid van een 6 tal seniorenstellen die, apart van een groep, een reis naar Turkije maken. Doen boodschapjes in Manavgat, waarderen de Ipad op met 4 GB en rijden dan door. In Antalya hebben we een camping uitgezocht niet erg ver van het vliegveld. Helaas is deze camping geen camping meer! We krijgen de tip om naar een andere camping te gaan, 5 km verder. Rijden de stad door en komen na veel gezoek en gedoe aan op de aangewezen plek. Dit blijkt een parkeerplaats te zijn en we mogen er niet overnachten, balen, balen, balen dus! Besluiten om terug te rijden naar de camping die we vanochtend verlaten hebben, als we onderweg een andere camping zien pakken we die. Maar nee hoor,  niks andere camping en zo komen we rond 18.00 uur terug op de camping. Onderweg worden we gebeld door mam, gezellig. De seniorengroep vindt het wel grappig dat we terug zijn. We ga in het restaurant van de camping, niet goedkoop, wel lekker! Nog even buiten zitten, naar binnen, een spelletje en nu naar bed. Het was een vreemde dag!

Vrijdag 24 mei
Morgen vlieg ik terug! Het gaat nu wel heel erg snel ineens. Dé koffer is al voor het grootste gedeelte gepakt. De vertrektijd is anders geworden. Ik vertrek  niet om 6 uur, maar om 10.30 uur en kom niet om even over 9 aan, maar om 13.45. Esther zou me halen, maar door de veranderde tijd wordt hem dat niet. Ze gaat naar de toppers en vertrekt al op tijd. Danny haalt me nu met de jongens, daarna ga ik naar JP, Ch, M en C. Ik eet daar een hapje mee en ga dan naar een uitvoering van Caro, leuk! Heerlijk om iedereen weer te zien. Zondagochtend naar ma een bakje drinken en bijkletsen. We hebben een rustige dag en doen 's avonds!  met z'n beidjes een barbecue, lekker en gezellig. De koffer is helemaal gepakt en ik ben online ingecheckt. Dit is dus voorlopig mijn laatste bijdrage aan het reisblog, Frank neemt het stokje weer over!
Het zal wel even wennen zijn met het weer. Hier is het hemdjesweer, 30°C  en in Nederland  10°C, wel een verschil!

Zaterdag 25 mei
We zijn al vroeg wakker doen de gebruikelijke dingen en vertrekken naar het vliegveld. Ria kijkt nog even op de Ipad en ziet dat haar vlucht om 19.45 uur vertrekt. Na nog een keertje kijken is het hersteld is toch 10.30 uur. Het is druk, na een poosje wachten dan door de beveiliging poortjes. Daarna inschrijven en klaar is Rietje. Drinken nog een kopje koffie met daarbij een broodje. Babbelen nog wat en ze zegt als ik jouw was begon ik in Kas. Nemen afscheid zwaaien lang en weg is ze. Heb haar raad opgevolgd en zit nu in Kas. Ben ongeveer gelijk aan gekomen (Ria op het vliegveld Eelde) en ik om 13.08 in Kas, ga zo naar het dorpje voor de boodschapjes. Er is nog vlees over, maak daar stokjes van.
Voor de liefhebber:
Stokjes
Geitenvlees
Kippenvlees
Paprika
Sjalotjes
Kleine tomaatjes.
Vlees in de dressing (is geheim) even intrekken.
Om en om op het stokje prikken en dan in het vuurtje.
Daarbij brood met een yoghurtsaus.
Zit lekker buiten te smikkelen, even wennen zonder Ria, ze heeft een prima vlucht gehad.

Zondag 26 mei
Ga de achterband van de fiets plakken en schoon maken, maak en tochtje over het schiereiland Çurkurbağ. Het is wel omhoog maar is te doen, mooie vergezichten. Voor fietsen is het eigelijk te warm, neem iets meer water dan normaal. Bij terug komst op de camping drink ik een heerlijk koud biertje uit de koelkast. Lees wat, de middag gaat als en speer voorbij. Maak spaghetti, heb contact met Ria, gaat goed met moe en de kinderen plus kleinkinderen.
Een gesprekje met Groningers uit Harkstede. Ria skyped ik zie haar niet zij mij wel, moet maar aan moe vragen hoe zij het heeft gedaan. Het lukte haar, wel ze is dan ook bijna 91 jaar en heel veel ervaring.

Maandag 27 mei
Na douchen en een hapje eten ga ik wandelen. Bel nog met Ria alles is oke. Loop de camping af en via het theater (waar veel mensen naar de zonsondergang komen kijken)  naar de unieke Dorische tombe hij is vrijwel geheel intact. De uit de rots gehouwen grafkamer heeft de vorm van een taps toelopende kubus. Ga verder loop naar de Lycische rotsgraven, daar hebben we de vorige keer twee bekeken, er zijn er veel meer maar we wisten niet hoe we er moesten komen. Boven op de berg wappert de Turkse vlag, ik denk daar zal wel de toegang naar de andere rotsgraven zijn. Na een behoorlijke klim, kom boven en zie achter en huis alleen de vlag, nergens en pad naar de graven. Je kan er niet komen, de tocht voor niets gelopen Het zweet loopt met straaljes langs mijn gezicht. Even zitten slokje water en dan terug. Bij de moskee staan veel mannen rondom en houten draagbaar met daarop een dood iemand bedekt met tapijten. Heb er stiekem een foto van gemaakt. Kom terug op de camping een beide buren zijn vertrokken, zal wel door mij komen. Drink nog een paar biertjes bij Frans en Mathilde uit Harkstede, kook aardappeltjes en bak een lapje vlees met uitjes en tomaatjes.

Dinsdag 28 mei
Sta vroeg op en maak en wandeling langs de nieuwe haven. Zie dat ze een jacht te water laten en zit wat met de voeten in het water. Je bent toch al gauw een paar uurtjes onderweg. Maak er een rustige dag van morgen naar een andere plek. Camping Kas was vroeger een vaste stop op de hippieroute door Azie. Je ziet nu nog veel backpackers. Ria heeft het drukker, hierheen, dat doen heb medelijden met je. Zet de fiets op het fietsenrek, dan hoef ik dat morgen niet meer te doen. Ga makkelijk eten. Eigen gemaakte soep met penne rigate, paprika, sjalotje en een blokje van knorr. Vanavond lezen ben op bladzijde 675 van  de 916 schiet op.

1. Janine:
    28 mei 2013
    Ha Frank,
    Daar ben je weer, met je heerlijke kneuterige verhaaltjes, gezellig!
    Weer een paar weekjes zonder Ria. Zo te lezen heb je er al wat minder moeite mee als de vorige keer, alles went........
    Merk je ook dat er anders tegen je aan gekeken wordt als man alleen?
    Nou Frank ik wens je een goede tijd toe zonder Ria en hoop dat je ons weer regelmatig op de hoogte houdt van je dagelijkse beslommeringen.

Groetjes Sjaan
  2. Jolanda:
    He Frank,
    Nu ben je weer een paar weekjes op je zelf aangewezen,maar dat gaat je vast wel weer goed af! Natuurlijk blijven we je volgen en zijn benieuwd wat je allemaal mee gaat maken.Veel reisplezier!
    Groetjes Jolanda en Hans
  3. Geesje:
    29 mei 2013
    Hallo Frank ook jou verslag is erg leuk wel korter maar niet minder mooi, ik wens je veel sterkte zo zonder jou Rietje .
    Groetjes Geesje
  4. Martin en cobi:
    29 mei 2013
    Frank je schreef een kort maar krachtig verslag, het is wel mooi
    Wens jou veel reisplezier en een goede tijd zonder Ria
    wacht op jou volgende verslag
    groetjes Martin en Cobi
  5. Marijke van Veen:
    1 juni 2013
    Hoi Frank,
    Leuk dat je doorgaat met het verslag. Langzamerhand is het weer wel beter bij jou, denk ik zo. Dan zit je wel in een goed gebied, ook al is Ria er niet bij.
    Volgende week ga ik weer naar Oerol, Hoorn; daar is het vast kouder. Ik zie uit naar je avonturen!
    Groetjes,Marijke
  6. Gerrit Ekkel:
    2 juni 2013
    Ha die Frank,

Lezen met plezier je verhaaltjes. Nu even stilgevallen?
    Wij zijn nu in Troje en gaan morgen naar Europa.

Hartelijke groeten,
    Dicky en Gerrit.
  7. Wim:
    2 juni 2013
    Hoi,Frank!
    Alweer gewend aan het alleen zijn?Vast wel,hopelijk gaat het bij jou beter,dan bij Andre en Jannie!Die hadden wat problemen met de camper.Wel vervelend natuurlijk,maar ook weer niet heel erg.Ben ook nog een oud collega van je tegen gekomen(Riemer),grappig,hij volgt jullie reisverhalen ook!Kwam toevallig zo ter sprake!
    Nou Frank,veel plezier verder,en we kijken uit naar je volgende verslag!
    Groeten....
  8. Wim Bongertman:
    3 juni 2013
    Wat een lekker lui leven. Het schrijven gaat je steeds beter af, maar daar heb je dan ook alle tijd voor. Maar zonder ria is het natuurlijk wel wat saaier. Nou snel op zoek naar wat gezelschap, zo ik lees zijn er nog meer gepensioneerden op pad. Ik kijk uit naar het volgende verhaal.