Het begint nu echt te komen!

4 september 2012

De afgelopen week zijn we naar Hamburg geweest en vandaag is de auto voort de laatste keer naar de garage geweest. Alles moet nu helemaal goed zijn. Wij hebben alle prikken gehad en heben een test met de malariapillen gedaan. Ik twijfelde nog wat, maar ga toch door met de pillekes waar ik mee ben begonnen. Mees en Caro hebben nog bij ons gelogeerd en met hen en Sem en Teun zijn we nog naar insectenwereld geweest, dit was leuk en leerzaam.  Donderdag hebben we met de kinderen en kleinkinderen een barbecuetje gedaan, erg leuk, maar voor mij zeker ook wel emotioneel, de laatste keer voorlopig helemaal samen. We kregen een prachtige bos bloemen,en een een koffer met gereedsschap voor onderweg. Frank zou, als hij hier verstand van had, nu alles met de auto kunnen doen. We wachten af. Zaterdag kegen we bericht dat Jolanda, een vriendin van ons, een hersenbloeding had gehad en op de IC lag. Daar schrokken we wel even van. Vandaag zijn we bij haar op bezoek geweest en hopen dat ze er weer goed uitkomt. Daarna zijn we naar de Zwerver geweest voor wat kaarten en reisgidsen. Verder zijn we nog bezig om de verzekeringen af te sluiten. Ook voor de auto moeten we voor de landen waar geen groene kaart geldt, een extra vezekering afsluiten.  Al met al een dure kwestie, maar goed je bent oud en je wilt wat! De tablet van mijn moeder werkt nog steeds niet zoals ik het wil en morgen ga ik nog1 keer naar de Makro. Is het dan nog niet klaar dan houdt het ook voor mij op!

1. Sjoerd en Hanneke:
    Hoi Ria en Frank,
    Volgens ons gaan jullie goed voorbereid op vakantie! Wat een geregel zeg. Jammer dat het tablet van je moeder nog niet goed werkt, Ria. Hopelijk komt dat nog in orde.
    Wij denken trouwens nog met veel plezier terug aan ons Spaans avontuur aan jullie tafel :-). Heerlijk en gezellig was dat!
    Voor nu eerst even: een goed begin van jullie reis toegewenst!! Zien uit naar alle reisverhalen en foto's.
    Groetjes van Sjoerd en Hanneke
  2. Wim:
    4 september 2012
    Wat moet er toch veel geregeld worden!Alles weer langslopen,controleren,allemaal best wel zwaar. Jullie hebben er zin in,en ik denk dat jullie straks blij zijn, dat het zover is.Wij wensen jullie ontzettend veel plezier, en ga ervan genieten!!!!!! Fijn dat we de reis kunnen volgen,kunnen we in ieder geval meegenieten.HG. Wim en Ineke.
  3. Geesje:
    5 september 2012
    hoi frank en ria
    ik wens jullie een hele fijne reis toe , en hopelijk komt het nog goed met de tablet voor je moeder, ik kijk uit naar jullie avonturen
    groetjes ge en nico