Rust aan de kust!

6 mei 2015 - Kas, Turkije

Moi allen,
Op dit moment hebben we het goed naar onze zin, we zijn aan de kust met schitterend weer. Dat is na onze ontberingen natuurlijk genieten. Dan even het volgende, de bedoeling was om langere tijd weg te blijven, maar we hebben na rijp beraad besloten om eerder terug te gaan. Mijn moedertje  wordt er niet beter op en mijn zus, die de zorg voor haar op zich neemt, gaat vier weken op vakantie naar Amerika. Voor ons voelt het niet goed om mijn moeder zolang alleen te laten. Vandaar ons besluit eerder terug te gaan, we denken zo rond de 15e mei weer in Zuudloar'n te zijn.We kunnen terug kijken op een fantastische tijd met veel spanning, maar voor nu is het goed zo!
Liefs RiFra

Woensdag 29 april,
Vandaag hebben we een heerlijke dag, niets met de auto aan de hand, zonnetje en een dagje niet rijden. We gaan na het ontbijt op de fiets naar Anamur om boodschappen te doen en geld te halen. Een heerlijk tochtje van zo'n 6 km heen en 6 terug. We hebben besloten om te barbecuen en halen vlees, vooral lamsvlees, koteletjes, gehakt en kip. De koteletten worden op zijn Turks heerlijk gekruid door de slager. In de loop van de middag wandelen we via het strand naar het van Anamur. Het wordt gerestaureerd en ziet er prachtig uit. We worden door een gids onthaalt op een kopje thee en hij laat ons fotoalbums zien met foto's van het ford die verschillende nationaliteiten hem toe hebben gestuurd. Ook laat hij ons het gastenboek zien en tot onze verrassing vinden we ons schrijven van 2 jaar geleden. Die zitten we natuurlijk even op de foto. Zitten nog even lekker in het zonnetje en steken dan de bbq aan. Het valt er allemaal lekker in, morgen nog zo'n dagje! Na het eten bellen we met nicht Leanne en Gerran, morgen trouwen ze en we wensen ze een hele mooie dag toe!

Donderdag 30 april,
Slapen uit tot 9 uur, dit doen we eigenlijk nooit! Wel lekker en ontbijten buiten in het zonnetje. We hebben een erg relaxte dag, puzzelen en lezen wat en in de loop van de middag wandelen we een stuk over het strand met de voeten in zee. Na die tijd zitten we nog weer lekker in de zon, maar dan begint het wat meer vanuit zee te waaien. Het wordt dan wat frisser. We eten nog een keertje buiten de deur en betalen de camping, morgen weer verder. Het is de bedoeling om naar Alanya te gaan en daar Aad en Lenie te ontmoeten.

Vrijdag 1 mei, dag van de arbeid
Rijden inderdaad naar Alanya en vinden dankzij de coordinaten die Aad heeft gestuurd, gemakkelijk het huis van Aad en Lenie. Ze weten dat we kunnen komen, maar zijn  toch verrast als we voor de deur staan. We worden hartelijk door hen ontvangen met een bakje koffie en er wordt meteen een broodje voor ons gehaald. Het is erg leuk om hen weer te zien en we hebben heel wat bij te kletsen. Lenie en ik lopen in de loop van de middag naar een Turkcellwinkel. Lenie moet haar telefoontje opwaarderen  en ik waardeer de Ipad nog een keer met internet op. Zo komen we in ieder geval Turkije door en kunnen we zondag de bekerfinale FCG PEC Zwolle volgen. De zus en zwager van Lenie, Nies en René, zijn ook in Alanya. Hij laat daar zijn gebit behandelen, is zeker zo goed en stukken goedkoper dan in Nederland. In de loop van de avond gaan we met elkaar uit eten, gezellig en lekker. Dan borrelen bij de Groentjes en dan is de avond zo weer om.

Zaterdag 2 mei,
Na een heerlijk ontbijtje met Hollandse kaas en een eitje vertrekken we naar Side. Dat is niet zo ver en we arriveren er op tijd. Leuk om de plekjes te zien waar we met de kinderen en kleinkinderen vorig jaar zijn geweest. Installeren ons bij pension Istanbul en
na een broodje wandelen we Side in en komen van alles tegen wat ons aan vorig jaar herinnerd! Terug zitten we lekker even in het zonnetje en in de loop van de avond wandelen we over de boulevard en gaan ergens een hapje eten, Frank zalm en ik baars, erg lekker maar ook aan de prijs. Dan merk je wel dat je in een toeristengebied zit! Ook al die mensen die aan je trekken om je binnen te krijgen, vreselijk! Maar ja dat hoort er nu eenmaal bij.

Zondag 3 mei,
Deze dag staat eigenlijk voor een groot deel in het teken van inkoopjes doen voor de kleinkinderen. Voor de mannetjes is het redelijk snel geregeld, maar voor ons wichie is het wat lastiger. We hebben contact met het thuisfront en het komt vast wel veurnander! Deze dag staat ook in het teken van de bekerfinale FC Groningen PEC Zwollen in de Rotterdamse Kuip. De hele dag volgen we de perikelen hier om heen. Mees en JP zijn ook naar Rotterdam en hebben een lange dag met hopelijk winst en de beker voor de FC. Wij zitten nog even lekker buiten en stappen zo richting een restaurantje waar we de bekerfinale kunnen zien, super!
Yes,  yes, yes, we hebben de beker! Uiteindelijk hebben we de wedstrijd voor het grootste deel beluisterd in plaats van gezien. In het eerste restaurant kon de zender niet worden gevonden en in het tweede stond het beeld de helft van de tijd stil. In de rust zijn we dus terug gelopen naar het kotje en daar de wedstrijd verder op de Ipad beluisterd, maar dat mocht de pret niet drukken. De rest van de avond live tv gezien met interviews met Barend Beltman, Ronald Steenge, Wallie Waalderbos en Jopie Gal. Allemaal erg enthousiast en leuk om er zo toch nog wat meer van mee te krijgen!

Maandag 4 mei, dodenherdenking
Vandaag pakken we onze spulletjes weer bij elkaar na twee heerlijke dagen in Side. We willen ook nog graag een paar daten doorbrengen in Kas. Dit is een leuke plaats tegenover een Grieks eilandje waar ze eens per jaar contact mee hebben. Tegen drie uur komen we er aan en, na wat boodschappen te hebben gedaan, nestelen we ons op camping Kas. 2 jaar geleden hebben we hier ook gestaan, toen was het erg rustig en hadden toen een fantastisch plekje met uitzicht op zee. Nu is het drukker en we moeten maar een plekkie nemen wat over is. Nog niet slecht hoor, naar ja wij hadden een ander plekje voor ogen. Zitten nog een poosje lekker buiten en Frank maakt weer eens zijn overheerlijke spaghetti. Daarna zitten we nog even buiten en luisteren op de Ipad naar de dodenherdenking, altijd weer indrukwekkend! Het is de bedoeling om niet 2 nachten te blijven en dan verder de kust langs richting grens Turkije Griekenland.

Dinsdag 5 mei,
Voor iedereen Bevrijdingsdag en ook voor de moeder van Frank zal dat zo zijn geweest. Zij krijgt haar eerste zoon op deze dag en dat manneke wordt vandaag 67 jaar! Hij krijgt van mij een  wodka, superduur in Turkije, een gejat bossie bloemen en een ontbijtje! S'Morgens zijn er al appjes van de kinderen en kleinkinderen, erg leuk! En die felicitaties gaan de hele dag maar door, namens Frankie bedankt! De halve ochtend zitten we te kletsen met Hanna en Jack, die met een Eriba in Turkije zijn. In de loop van de middag wandelen we naar het oude theater, een paar tombes, naar de leeuwentombe in het dorp en drinken daar een pilsje op een terras. Het is goed warm en dat zijn we niet meer zo gewend! Doen nog wat boodschapje en wandelen weer terug naar het kotje. S'Avonds gaan we heerlijk vis eten in het restaurant op de camping, lekker rustig met uitzicht op zee. Al met al heeft Frank een mooie verjaardag gehad. Morgen verlaten we Kas en zien wel weer waar we dan belanden.

1. Kira:
    6 mei 2015
    Frank nog van harte gefeliciteerd. Goede terugreis naar Nederland, tot spoedig
  2. Ingrid:
    6 mei 2015
    Nog van harte gefeliciteerd, Frank!
    Groetjes van Hendrik & Ingrid
  3. Janny Moerman Huizing:
    6 mei 2015
    Kijk, dat is het voordeel van een camper, plannen wijzigen is geen probleem! Goeie reis naar huis!
  4. Koos en Tina:
    6 mei 2015
    Frank nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Een goed besluit van jullie om toch maar terug te gaan.
    Wel net even te vroeg, want wij gaan van maandag op dinsdag de 12e s' nachts vliegen naar Alanya, voor 9 dagen, misschien hadden wij elkaar dan nog ontmoet.
    Goede reis terug alvast, en we zien je wel weer in Zuudloarn
    Groetjes van koos en Tina
  5. Jan:
    6 mei 2015
    Frank ook van ons nog van HARTE GEFELICITEERD.
    En een pechvrije terugreis. Groetjes.
  6. Gerrit Ekkel:
    6 mei 2015
    Frank nog van harte met je 67e verjaardag. Twee jaar geleden waren we erbij! goede beslissing om terug te keren naar huus. Dat betekent dat wij elkaar ws niet meer zullen treffen. Wij zijn vandaag aangeland in Bijela in Montenegro en gaan morgen door naar Zabljak in een natuurgebied in de bergen van Montenegro. En vandaar verder de bergen in en dan naar de Hesselinghjes in Barbbulush. Maar dat zal ws nog even duren.

Goede reis gewenst zonder trubbles.

Hartelijke groeten van Dicky en Gerrit.
  7. Frank en Ria:
    Ja, Divky en Gerrir,
    Twee jaar geleden op Kaya camping werd Frank 65. Jullie kwamen toen met 2 biertjes versierd met 65, erg leuk. Wij gaan via Bulgatije en zien jullie dus niet. Wensen jullie een hele fijn trip en veel plezier in Albanie!
  8. Geesje:
    6 mei 2015
    Frank nog van harte gefeliciteerd, groot gelijk dat jullie terug komen voor je moeder, wens julli nog veel plezier op julli terug reis .
  9. Chris en Tine:
    7 mei 2015
    Geweldig om te horen dat jullie mooi weer hebben.Frank ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Een goede terug reis gewenst en tot kijk.Gr.Tine en Chris.
  10. Martin en cobi:
    8 mei 2015
    Frank van harte gefeliciteerd. Eindelijk mooi weer en geniet er maar van .Zie jullie op de vijftig bunder
    Groeten Cobi Martin
  11. Henk en Sina:
    10 mei 2015
    Frank van harte gefeliciteerd nog met je 67e verjaardag. Ria jij ook gefeliciteerd met je mannetje. Goede reis terug en we zien jullie met veel plezier terug in Zuidlaren. Veel liefs.
  12. Wim:
    11 mei 2015
    Deze heb ik dus ge(w)mist,maar ik ben weer helemaal op de hoogte!
  13. Jolanda:
    13 mei 2015
    Hey Frank alsnog van harte; 67 ''t is niet niks". Jammer dat jullie al zo vroeg weer terug 'moeten', maar het is niet anders. Gauw bijpraten en eindelijk maar eens biljarten Frank! ? Groeten Hans en Jootje.