Week 9 juni 2022

26 juni 2022 - Zuidlaren, Nederland

Moi allemaal,

Hier alweer ons blog, nu uit Zuudloar’n! Toen we Gent uit reden was het weer niet best en we roken de stal, dus op vrijdag 24 juni waren we weer op honk! Ook heerlijk om na dik 8 weken weer in ons eigen bedje te slapen. We hebben genoten van de trip, veel gezien en een hittegolf meegemaakt. Ook genieten we altijd van de reacties op het blog, leuk dat mensen meereizen en meeleven op deze manier, bedankt daarvoor en op naar de volgende trip!!!

Laifs RiFra

Donderdag 23 juni, Gent

Het heeft gisteravond geregend, vannacht geregend en ook bij het opstaan regent het. Maar de temperatuur is nog steeds goed! We volgen onze route en komen er, na de 180 km die we willen rijden vandaag, op een gegeven moment achter dat er weinig camperplekken en camping zijn en langs de snelweg waar we op rijden natuurlijk helemaal niet. Om een lang verhaal kort te maken, we rijden uiteindelijk iets meer dan 300 km en staan nu op een camperplaats in Gent. De vreselijkste plek die we tot nu toe hebben gehad. Er kunnen 8 campers staan, zijn hele smalle plaatsjes en is helemaal omsloten door een soort traliewerk. Er pal naast rijden bussen af en aan en aan de andere kant loopt de snelweg, hoop herrie dus! Gelukkig is het maar voor een nachtje. Er komen mensen naast ons staan met een oldtimer camperbusje en die hebben het volgende probleem. Ze wonen in het centrum van Gent, maar sinds maart mag nu busje maar 8 keer per jaar in en uit Gent rijden. Dat betekent dat ze dus maar 4 keer met hun busje weg kunnen en ze gebruiken hem regelmatig voor een weekendje weg. Als ze hem vaker gebruiken moeten ze 35 euro per keer gebruiken, dus uit en in Gent 70 euro! Vreemd verhaal. Morgen gaan we Nederland weer onveilig maken!

Vrijdag 24 juni, Zuudloar’n

De hele nacht heeft het geregend, maar ondanks dat en het verkeerslawaai hebben we beide goed geslapen. Geen bakker in de buurt, ons ontbijt bestaat dus vandaag uit crackertjes. Het uitrijden van de camperplaats verloopt wat problematisch, maar uiteindelijk rijden we weg. Het is nog zo’n 300 km naar huis, dus voor vandaag wordt het tussen de 150 en 200 km rijden. Onderweg kijken we op het weerbericht en dat ziet er niet echt goed uit, regen! Na de 150 km besluiten we dan ook om door te rijden naar 🏠. Vooral Frank ruikt de stal, hij zit naast me te 😗 Rond 3 uur zijn we thuis, nadat we gelijk de boodschappen maar even hebben gedaan! Thuis staan er, ipv bloemen binnen, planten in de bakken buiten, neergezet door de kinderen. Ziet er gelijk gezellig uit!

We zijn weer thuis!!!

1. Andre:
    26 juni 2022
    Nu maar weer genieten van jullie eigen plekkie.
    Met de camper op stap is ontzettend leuk, maar thuiskomen na zo’n trip is ook altijd weer fijn.
    Straks gaat het campervirus wel weer opspelen.
  2. Jolanda:
    26 juni 2022
    Home sweet home. Je huis blijft toch je thuis. Altijd fijn om er weer te zijn.
    Heb wederom genoten van jullie verhalen.
    Liefs Jolanda 😘
  3. Marjolein.:
    26 juni 2022
    Leuk om jullie reis weer mee beleefd te hebben. Geniet van het thuis zijn en plannen maken voor de volgende reis. Groet uit het mooie Schotland.
  4. Grietje Bos ( ik het hier Grace):
    26 juni 2022
    Blijf gezond en welkom thuis. Tot de volgende keer
  5. Ilse en Kees:
    26 juni 2022
    Hoi Frank en Ria, gaat ineens wel snel, nu alweer thuis.
    Wij gaan morgen vanuit het Zwarte Woud naar Maastricht voor de laatste vier dagen en dan zit het er voor ons ook op, maar we hebben de 50 Bunder nog, dus zal mijn gezicht wel laten zien als we er zijn. Fijn dat we weer mee mochten genieten van de verhalen en de foto's, altijd leuk. Groet Ilse en Kees
  6. Harm en Grietje:
    Welkome Home globetrotters!
    We zijn vandaag teruggek9men van een weekendje weg.
    Maar we hopen elkaar snel te ontmoeten.
  7. Kina:
    27 juni 2022
    Reizen is fantastisch, maar Thuiskomen ook. Nu weer lekker genieten van jullie mooie stek.
    Wij vertrekken de laatste week van jullie richting Denemarken en zijn eind augustus weer thuis. We willen beginnen met Noord en Zuid Jutland en Funen. Nog nooit in Denemarken geweest. Tips zijn van harte welkom. We hopen jullie op onze housewarming te zien. Knuffel uit Leeuwarden.
  8. Jannie Kiemel:
    27 juni 2022
    Heb weer genoten van jullie reisverhalen.....
    Lieve groetjes uit Tolbert.
  9. Sina en Henk:
    29 juni 2022
    Altij fijn dat jullie weer veilig en gezond terug zijn. Weer genoten van jullie foto.s en verslagen. Veel liefs
  10. Aline:
    7 juli 2022
    Leuke verhalen weer Ria en Frank.
    Groetjes,
    Aline
  11. Tialda zwart:
    20 juli 2022
    Na jullie tip van vanochtend, en mooie verhalen heb de foto's even opgezocht van Portugal en we hopen de mooie rode rotsen ook te bewonderen als we er zijn in augustus. Dank voor de tip!
    Groeten Tialda