Een weekje Nederland!!!

9 juni 2021 - Millingen aan de Rijn, Nederland

Hallo volgers,

We zijn voor een paar weekjes in Nederland op pad en het was niet de bedoeling om een verslag te maken van deze korte vakantie. Maar ik tikte toch wat neer op Facebook en dacht toen: " ach, laat ik het spul toch maar even op het blog zetten! Vind ik toch altijd leuk, hopelijk jullie ook, tis al zo lang geleden!!!

Laifs RiFra

Woensdag 2 en donderdag 3 juni, Diepenheim

Vandaag  zijn we weer op pad gegaan met de camper, we belandden in Diepenheim op ee camperpark.Was eigenlijk vol, maar er werd voor ons nog een heel mooi plekje gecreëerd! Nadat we ons hadden geïnstalleerd wachtten we op de aankomst van één van onze kleinzoons, Mees! Hij kwam op de racefiets vanaf Zuidlaren, 135 km. Om even over 6en arriveerde hij en met z'n drietjes hebben we een gemutliche abend gehad.de volgende ochtend na het ontbijt wuifden we  hem weer uit afstand nu iets korter, 128 km. Almet al een hele prestatie! Daarna zijn Frank en ik ook gaan fietsen, de 6 kastelenroute, erg leuk! We kwamen even voor de bui terug bij ons krotje, droog dus!!! Nu zitten we na de bui lekker weer buiten!

Vrijdag 4 juni, Steenderen

Vandaag zijn we via de kazerne Holterhoek in Eibergen ( Frank heeft daar 54 jaar geleden in dienst gelegen, niet meer te herkennen) naar Steenderen, camperplaats Landlust gereden. Hadden 's ochtends al een plekkie besproken en dat was maar goed ook, want toen we aankwamen was alles al bezet. Even gezeten en toen langs de IJSSEL gefietst naar een veerpontje van Brummen naar Dieren. Gezellig tochtje!
In de vooravond kwam de ijscoman op het terrein met lekker boerenijs, mooie dag!

Zaterdag 5 juni, Steenderen

Na de koffie vanochtend hebben we de fiets gepakt en hebben een rondje van 35 km gemaakt! Erg leuk en afwisselend, nog een stukje langs de IJssel, door bossen en open land en weer  langs een paar prachtige kastelen.Vanavond heerlijke pasta gemaakt.Ondanks bewolking en vestjesweer was het een prima dag!!!

Zondag 6 juni, Steenderen

Bewolkte dag en wat frisjes, maar droog!! Zijn op de fiets naar Doesburg gegaan, het Hanzestadje bekeken, mooi! Daarna naar 50Bunder buurtjes, Martin en Mia, gezellig gekletst onder het genot van een bakje koffie en een lekkere krentenbol. De terugweg was even lastig te vinden, maar we kwamen na wat zoeken toch weer bij ons krotje terug. Ondertussen andere buurtjes gekregen, uit Sappemeer!!! Voor het eten nog een tegelwandeling en nu lekker binnen zitten. Morgen zoeken we een ander plekkie.

Maandag 7 juni, Millingen aan de Rijn

Op deze mooie maandag zijn we naar Millingen aan de Rijn  getuft, leuke rit met aardige omzwervingen in Duitsland. In de middag naar Millingen gefietst, boodschapjes gedaan en nog een stukje over de dijk langs de Rijn gefietst, mooi! Morgen wordt het weer wederom goed en is het de bedoeling om er een mooie fietsdag van te maken!

Dinsdag 8 juni, Millingen aan de Rijn

Heerlijk weertje vandaag! We zetten een fietsknooppuntroute uit naar de Ooijpolder en na het ontbijt stappen we op de fiets. Eerst naar Millingen om daar een paar boodschapjes te doen, daarna de dijk op om een mooie tocht te maken. De knooppunten klopten niet helemaal, dus wel wat extra gereden. Rond 4 uur terug bij de camper en lekker boekie lezen, echt vakantie!!!

1. Janny Moerman Huizing:
    9 juni 2021
    Altijd weer gezellig deze belevenissen van jullie te lezen!
  2. Ineke:
    9 juni 2021
    Leuk te lezen, veel plezier nog verder.
  3. Harry Vos:
    Veel plezier. Wij zijn ook een weekje onderweg. Groeten uit Otterlo
  4. Jolanda:
    9 juni 2021
    Ook al is het niet naar het echte verweggistan, toch weer fijn om even lekker met de camper op pad te zijn.. lekker genieten 😘
  5. Marjolein.:
    9 juni 2021
    Wat hebben wij jullie mooie verhalen en foto's gemist. Super leuk om weer van jullie te horen. Wij onderweg naar Frankrijk. Het mag weer. Groet marjolein en hans.
  6. Ilse en Kees:
    9 juni 2021
    Hallo Frank en Ria, wat leuk dat jullie toch op pad zijn gegaan, en dan wel in Nederland, nou hier is het ook mooi hoor, maar dat wisten jullie al, kijk maar naar de mooie foto's. U vertelde dat Frank in Holterbroek in dienst had gelegen, ja dat klopt iedereen die in dienst is geweest heeft er gelegen en wij maar werken in de gezondheidszorg, wat een vakjargon. Geniet van jullie vakantie en op naar het volgende verhaal. Wij gaan volgende week vrijdag naar Zuidlaren en van daaruit ook twee weken door Nederland reizen, horen jullie nog wel een keer groetjes Ilse en Kees P,
  7. Grietje Bos ( ik het hier Grace):
    9 juni 2021
    Wat gezellig zeg! Ik benijd jullie wel wat hoor?
  8. A.moerman:
    Geniet,veel plezier!!
  9. Martin en cobi:
    9 juni 2021
    Hallo luitjes het was weer een leuk verslag en Mooie foto's Leuk dat jullie even een bakje koffie bij de buurtjes konden drinken nog veel plezier in Nederland groetjes Cobi en Martin
  10. Diny Wijnand:
    9 juni 2021
    Weer genoten van je verhalen.
    Lekker genieten in eigen land.
    Bronckhorst staat toch bekend als het Dickens stadje.
    Met het pontje zijn we ook al eens geweest.
    Lieve groetjes van ons.
  11. Erna Pebesma:
    9 juni 2021
    Leuk om jullie belevenissen weer te volgen .Ik geniet er altijd van .Een fijne reis verder.
  12. Kina:
    10 juni 2021
    Áltijd fijn om "mee" te reizen en jullie belevenissen te lezen. En...we doen weer ideeën op. Lieve groetjes. Gezienus en Kina .
  13. Gerrit Ekkel:
    10 juni 2021
    Nou dankjewel voor je initiatief 'via de pen en met beeld' met jullie mee te reizen. Om van (mee) te genieten! Ja, de Geldersche achterhoek is heel mooi. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes, Gerrit.
  14. Geesje:
    10 juni 2021
    Wat weer een mooie foto's en verslag van jullie reis.groetjes uit zuidlaren 🌞
  15. Gaatse Douma:
    11 juni 2021
    Altijd leuk om jullie verhalen weer te lezen. Nog veel plezier!
  16. Nelly:
    11 juni 2021
    Hoi jullie treffen het prachtig weer en ook goed fiets weer ,genieten ! Veel plezier, knap van Mees die fiets tocht👍
  17. Roelie en Ton Dagelet:
    Frank en Ria,

Veel plezier in ons mooie landje.

Groetjes,
    Roelie en Ton
  18. Sjoerd en Hanneke:
    12 juni 2021
    Veel plezier op reis!
    Zie ook veel plekjes langskomen die we kennen, dat is leuk :-)
    Wij blijven voorlopig ook in eigen land, daar is ook nog veel te ontdekken, lang nog niet alles gezien, alhoewel we al wel een eind op weg zijn ;-)
    Groetjes uit Zuidlaren
  19. Fietsers uit Mongolie:
    12 juni 2021
    Hee jullie zijn weer op pad! Leuk! Na 15 maanden thuis snakken wij ook weer. Volgende week mijn tweede enting en manlief pas midden jullie klaar. Eens kijken of we het dan een rondje Nederland op de fiets doen. Wordt tijd voor reizen en afspraken!
  20. Harm en Grietje:
    16 juni 2021
    Hallo lieve vrienden. Wat leuk dat jullie op
    Pad zijn. Toerist in eigen land noemt men dat. Wij waren even een paar dagen in Limburg. Heel fijn- even een andere omgeving. En zeg nou zelf Nederland is ook een heel mooi land.
    Er staan een paar zeer warme dagen voor de boeg ,hoop dat jullie dat redden in de nieuwe camper.
    Geniet nog even en houd ons op de hoogte van jullie belevenissen. Altijd fijn om met jullie mee te mogen reizen.